Autor


Radim Zeman
  Recenze: Supertooth II - podruhé nemusí být totéž
Vydáno dne:  30.05.2005
Průměrné hodnocení:  
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.83333.23.23.23.43.43.43.63.63.63.83.83.84444.24.24.24.44.44.44.64.64.64.84.84.8555   5 (hodnoceno 1x)
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.83333.23.23.23.43.43.43.63.63.63.83.83.84444.24.24.24.44.44.44.64.64.64.84.84.8555
 
recenze

Jak už to tak bývá, úspěšné modely výrobků nezůstanou dlouho bez svých následovníků. To je i případ jednoduché přenosné Bluetooh handsfree sady Supertooth, tentokrát s číslem 2. Opět tedy sedáme do automobilů a vyrážíme testovat na sluncem vyhřáté silnice co dokáže Supertooth dvojka. Obstojí v našem testu?

Telefonování v automobilu bez použití handsfree, nebo "bondovky" je zakázáno a kdo se již setkal s přímým postihem od Policie za porušení vyhlášky, dá mi určitě za pravdu, že tyto zkušenosti "lezou hodně do peněz". Proto řada z nás - řidičů hledá možnosti, jak uniknout pokutám ve formě montáže pevných sad, které se ale neobejdou bez zásahu do interiéru vozu a jejich montáž také něco stojí, jednoduchých bondovek do uší, nebo komfortnějších Bluetooth sluchátek. Ta jsou ale někdy spíše na obtíž a mnohdy neplní svojí funkci dokonale (spíše neznačkové a levné modely z diskontních prodejen a supermarketů). Možnou alternativou bývají Bluetooth handsfree sady, které dobře plní svůj účel, nevyžadují náročnou montáž a co je příjemné, jejich cena každým měsícem klesá ;o).

Popisujeme

Supertooth II je svou koncepcí konstruována tak, aby se dala jednoduše využít při různých situacích nejen jako handsfree v automobilu, ale stejně jako její předchůdkyně i např. při konferencích v kanceláři nebo v domácnosti. Postačí k tomu telefon vybavený technologií Bluetooth. Design Supertooth II nepokračuje ve vzoru Supertooth I, ale má svůj vlastní a dle mého subjektivního názoru mnohem praktičtější a příjemnější kabátek. Celý přístroj se zmenšil, je komfortnější a praktičtější. Jeho rozměry jsou 150 x 60 x 25 mm a váží 130 gramů. Handsfree pohání Li-Ion baterie s udávanou dobou hovoru až 15 hodin. Supertooth II je plně duplexní, což znamená, že obě komunikující strany mohou hovořit současně i s poslechem. Výrobce navíc uvádí možnost upgrade software pomocí konektoru ukrytého pod samolepkou s označením firmware ve spodní části Supertooth.


Supertooth 2 je vzhledově povedenější


Většina částí přístroje je z plastu, kromě hliníkového panelu kolem reproduktoru, tlačítka pro příjem a ukončení hovoru a mřížek mikrofonu a reproduktoru. Celé zařízení můžete klidně obsluhovat pouze jedním tlačítkem (pokud rádi přijímáte všechny hovory), nebo druhým tlačítkem pro odmítnutí hovoru, které je uschováno pod výklopným mikrofonem. Otočný volič hlasitosti je praktičtější, než utopené kolečko v první verzi Supertooth. O funkčnosti Supertooth vás informují dvě LED diody, z nichž modrá signalizuje práci Bluetooth a kombinovaná červeno-zelená dobíjení.

Volič hlasitosti | LED diody | rameno s mikrofonem a tlačítkem příjmu/ukončení hovoru


Na bocích přístroje jsou dva konektory pro přídavná sluchátka a nabíječku. Velkou část přístroje zabírá plocha reproduktoru. Na vyklápěcím rameni je mikrofon spolu se zeleně podsvíceným tlačítkem pro příjem a ukončení hovoru. Vyklopením ramínka do úhlu 55° nebo 210°se aktivuje Supertooth bez jakéhokoliv dalšího zapínání. Zaklopením se handsfree vypne.

Popis zařízení


Spodní část je z černého plastu s integrovanými pevnými magnety. Jsou opravdu velice silné a nemusíte mít obavy, že při situaci na našich silnicích bude Supertooth stále padat a vy jej budete lovit kdesi ze dna automobilu. K těmto magnetům připojíte kovovou sponu (součást balení), se kterou Supertooth umístíte nejlépe na stínítko u řidiče.

Silné magnety drží pevně Supertooth na daném místě


Párujeme a spojujeme

Každé Bluetooth zařízení pro komunikaci s jinými přístroji musí projít tzv. párováním. My jsme v redakci Supertooth zkoušeli na telefonech Siemens S65 a SX1. Oba telefony ihned handsfree naleznou jako @SupertoothII 3.7. Proces párování je otázkou několika sekund. Důležité je při párování a následném spojování telefonu se Supertooth mít na handsfree vyklopený mikrofon. Jinak se telefon se Supertooth nespojí. U SX1 je odchozí volání automaticky přenášeno do handsfree. U S65 je potřeba k propojení hovoru stisknout na telefonu ikonku se šipkou nad levým kontextovým tlačítkem. Jinak je hovor uskutečněn pouze v telefonu. U příchozího volání vyzvání telefon i handsfree a pro příjem hovoru stačí stisknout zelené tlačítko na Supertooth. Pokud má váš telefon hlasové vytáčení, stačí krátce stisknout tlačítko pro příjem na handsfree a vyslovit jméno ze seznamu. Následně dojde k automatické volbě čísla a navázání spojení.
Nyní je Supertooth připraveno k provozu a my můžeme vyrazit testovat do terénu.

Zařízení je nalezeno jako @SupertoothII 3.7 | Ikonka spojení s handsfree

Takto se zobrazuje handsfree u S65


Testujeme a jedeme

Samotná montáž Supertooth v automobilu je otázkou tří sekund. Většinou padne volba na sluneční clonu u řidiče vzhledem k umístění mikrofonu přímo před vámi pro dobrý přenos. Stahuji tedy clonu v kolegově autě, zasunuji kovovou sponu a za magnety přichytím Supertooth. To je vše. Přesednu k sobě do automobilu a vyjíždíme směr dálnice Brno-Břeclav.

Nejpříhodnější místem v automobilu je sluneční clona u řidiče nebo levý sloupek


V autě přede mnou jede kolega Roman Gregor s nainstalovaným Supertooth. Beru telefon, vytáčím jeho číslo a čekám na hovor. Jedeme rychlostí 60 km v hodině. Slyšitelnost přenosu je vynikající. Na svém telefonu slyším kolegu nádherně čistě bez rušivých elementů, nebo šumu. Čistý přenos má na svědomí interní Digital Signal Processor (DSP) potlačující šum a echo. Kolega Gregor slyší můj hlas v reproduktoru Supertooth jasně a zkouší zesilovat úroveň hlasitosti na maximum současně s hlasitostí v telefonu S65. Při tomto nastavení je úroveň zvuku až příliš hlasitá a skoro tak můžete ozvučit menší halu ;o). Zvyšujeme rychlost nad 100 km/h. Současně otevíráme okýnka, zkoušíme pouštět rádio, zavíráme okýnka a zrychlujeme. Stále je více než dobrý přenos hlasu na obou stranách. V porovnání s Bluetooth sluchátky je poslech nepoměrně kvalitnější. DSP dokonale eliminuje hučení větru při otevřeném okýnku, nebo jiné rušivé elementy.
Z následujícího obrázku si lze představit, v jakých rychlostech byla slyšitelnost výborná, ucházející a již nevyhovující.

Vyšší rychlost, méně slyšitelnosti


V rozmezí 120-140 km/h je slyšitelnost dobrá, ale dochází k menším výpadkům zvuku (sekání). Při rychlosti nad 140km/h je již přenos příliš trhaný a komfortní rozhovor se mění v citoslovce. Tento problém nemohu vytýkat Supertooth, ale setkal jsem se s ním i při jiných Bluetooth zařízeních (BT sluchátka...), která ve vyšších rychlostech přestávají přenášet signál a zanechávají jej jakoby za automobilem. V těchto případech stačí jen zpomalit pod 120 km/h a problém ustane.

I my jsme se dostali až k tomuto bodu, po kterém následovalo zpomalení na cca 110 km/h. V této rychlosti lze s klidným srdcem hovořit o bezvadném přenosu, kdy si obě strany mohou celkem pohodově popovídat. Naše testování proběhlo na rovné asfaltové cestě i na panelové dálnici. Jeli jsme záměrně stejnou trasu jako při testování Supertooth 1. Chování Supertooth 2 se zdá být vyrovnanější a zvuk přesnější díky zmiňovanému DSP procesoru, který zřejmě doznal menšího vylepšení.

Hodnotíme

Supertooth 2 je výborná alternativa pevných sad do automobilu. Jejich zvukových kvalit nemůže zcela úplně dosáhnout díky své malé konstrukci, ale svojí univerzálností, nenáročnou instalací a cenou je s přehledem dohání v cílové rovince. Pokud vás již nebaví Bluetooth sluchátko, bondovka a nebo si jen nechcete nechat do interiéru vozu instalovat kopu drátů, je Supertooth tou pravou volbu pro vás. Cena na internetu je cca 3200,- Kč.


Technická data

plně duplexní
Bluetooth version 1.1, Class II
možnost upgrade software
podporuje handsfree i headset profil
možnost spárování s více telefony
kompatibilní se všemi v současné době existujícími Bluetooth telefony
doba hovoru: více než15 h
pohotovostní režim: více než 800 hodin
frekvence: 2.4 GHz
vestavěný šum a hluk potlačující mikrofon
0o, 55o, 210o otočné rameno pro snadný přístup k mikrofonu i v případě, že stínítko je otevřeno
regulace hlasitosti
interní Digital Signal Processor (DSP) potlačuje šum a echo
optimální kvalita zvuku
světelná signalizace: stav pohotovosti, párování, nabíjení, slabé baterie, nabité baterie
čas nabíjení: 3 hodiny
typ baterie: Li-Ion
silný 50 mm reproduktor (High power neodyne type)
přenosný, snadno použitelný
rozměry: 138 x 60 x 25mm.
hmotnost: 133g
podporuje hlasové vytáčení a funkci redial pro handsfree profil

Mohlo by vás zajímat



 Supertooth flash prezentace     
Otevřít v novém okně
 Manuál v češtině     
Otevřít v novém okně



Za laskavé zapůjčení příslušenství děkujeme firmě:

RECALL s.r.o.
U Stromovky 25
370 05 České Budějovice
http://www.recall.cz
http://www.supertooth.cz
















Fotografie: Radim Zeman ©2005



Nikdo nesmí bez souhlasu autorů kopírovat grafiku, texty ani cokoliv jiného z těchto stránek. Veškeré informace uveřejněné na těchto stránkách jsou určené pouze pro vzdělávací účely a nesmí být použity pro komerční využití nebo v rozporu se zákony. Autoři nenesou zodpovědnost za nevhodné použití dat z těchto stránek.
   ©2003-2004 Radim Zeman | ©2004 Roman Gregor