clevis.czSiemensMania | WMmania | VySemNesmite | SiemensMania na Facebooku

Přátelská návštěva SiemensManie na Slovensku
Vydáno dne:  30.08.2004
Zobrazeno celkem:  6285
Počet příspěvků v diskusi:  žádné
Průměrné hodnocení:
1111.21.21.21.41.41.41.61.61.61.81.81.82222.22.22.22.42.42.42.62.62.62.82.82.8333   3 (hodnoceno 166x)

z redakce

verze pro tisk

Článek o jednom narychlo dohodnutém výletu za našim slovenským kolegou Hannim. Je popisován s trochou nadsázky a měl být malým rozptýlením v parném létě.

Léto je čas dovolených a různých výletů za poznáním, grilování a všelijakých roztodivností, které si člověk vymyslí. I my na Siemensmanii si užíváme zasloužené chvilky odpočinku a svá kostnatá těla necháváme ohřívat letním sluncem. Jako správní turisté a cestovatelé, mezi něž se zcela jistě řadíme, rozhodli jsme se, že vyrazíme za hranice všedních dnů a navštívíme našeho zahraničního kolegu Honzu Matúšku, kterého většina zná pod nickem Hanni. Tuto dlouhou a náročnou cestu z Brna do Nového Mesta nad Váhom se rozhodli absolvovat ve dnech 31.7 až 1.8.2004 dva stateční a odvážní členové týmu Radim Zeman a Roman Gregor v ozbrojeném doprovodu svých manželek.

Takřka s dvouhodinovým zpožděním, způsobeným nedorozuměním na slovenských hranicích kvůli propadlému pasu a prohlídce zavazadlového prostoru s podezřením na převoz bílého masa, dorazila nakonec tato čtyřčlenná výprava k čerpací stanici Shell, kde bylo dohodnuté potkávací místo. Tento záchytný bod nebylo tak jednoduché v tak velkém městě, jakým bezesporu Nové Mesto je, najít. Hanniho instrukce „pôjdete na kopec a dáte sa vpravo“ se ukázaly jako zcela odlišné od reality města ležícího na totální rovince. Záchranou pro nás byla čerpací stanice Slovnaft, kam se vydal odvážný Roman zjišťovat cestu. Na jeho dotaz směrem k obsluze „kudy se dostaneme na čerpací stanici Shell“, dostal od obsluhy konkurenční čerpačky nechápavý pohled. Uvědomil si co právě řekl a hbitě doplnil, že tam máme schůzku. Odpovědí „choďte rovno a tam ju uvidíte“ byl ale natolik zaskočen, že uvažoval o odstavení automobilu a o pokračování pěšky. Teprve na naše domluvy, že slovensky choďtě je jděte nebo jeďte, souhlasil s pokračováním jízdou. Po informačním telefonátu, že už jsme opravdu na místě, se během několika málo minut objevila usměvavá tvář našeho kolegy Hanniho. Jaké bylo radostné shledání asi nemá smysl popisovat. Přátelské plácání po ramenou a hřejivé objetí bylo samozřejmostí. Celá skupinka se poté odebrala na blízké náměstí navštívit jednu z místních asi 15-ti restauračních zahrádek na celém náměstíčku.
Zde proběhla běžná komunikace mladých lidí – jak si flešoval svůj telefon, kolik máš patchů atd. Nelibé pohledy drahých poloviček ovšem naznačovaly cosi o tom, že tyto rozhovory asi tak normální nejsou a že by nebylo od věci začít mluvit vážně. Takto to pokračovalo několik hodin až došlo k rozhodnutí, zda přespat či ne. Hanni se ukázal jako zdatný znalec místního prostředí a zhruba po 14-té návštěvě ubytovacích zařízení, kde jsem cenově pohořeli, narazili jsme na ideální a poměrně levný hotel. Nečekejte, že zde budu popisovat veškerá lákadla tohoto zařízení, počínaje saunou a konče thajskou masáží. To se do tohoto článku nehodí a je dobré si zachovat před čtenáři trošku skromnosti.

Noční život v Novém Meste se ukázal jako méně rušný až mrtvý. Nicméně naše malá skupinka opět složila své hlavy v místní restauraci a až do pozdních nočních hodin vesele diskutovala o životě. Když došlo na placení, padnul nápad utéct bez placení, ale ten byl Hannim zavrhnut se slovy „mňa tu každý pozná a už by som tu nemohol piť“. Došlo tedy k zaplacení a k odebrání do honosných pokojů nádražního hotelu.

pár záběrů z čachtického hradu

Druhý den ráno po ohromné snídani v blízkém obchůdku přišlo na řadu rozhodnutí, co dělat s volným dnem. Ani zde Hanni neváhal ani chvíli a doporučil nám místní hrad, tedy říkejme tomu zřícenina v Čachticiach. Proslulý Čachtický hrad je opředený mnoha pověrami o čachtické paní a nám to připadalo jako příjemný výlet. Řidičem v podobě Romana jsme se nechali odvézt v klimatizovaném voze až na místo, takřka k bráně „hradu“. Zde jsme strávili mnoho pěkných chvilek doprovázených mohutným fotografováním, což můžete sami vidět na přiložených fotografiích.

tým - zleva: sám boss Hanni, Weitless a velký Romulus

Z tohoto výletu nám poměrně dost vyhládlo, a tak Hanni dostal (jak jinak) nápad, že bychom si mohli jít nachytat ryby a že zná jednu bezvadnou „reštyku“, kde je připravují. I vydali jsme se tam a musíme všichni uznat, že restaurace u rybníka byla velmi příjemná s příznivými cenami.

ještě něco málo fotek

Několik hodin trvalo, než jsme se s plnými žaludky odvalili zpět k autům. Vzhledem k tomu, že už se blížil večer, dozrál čas se rozloučit s našim kamarádem a kolegou Hannim a odjet zpět na Západ. Dlouhé loučení za hlasitého vzlykání, brekotu místních dam a přátelských objetí na rozloučenou nemělo hranic. Vše ale jednou končí. I my, rozumní mužové jsme se museli odtrhnout a chlapsky Hannimu pokynout na pozdrav.

Díky Hanni za příjemné chvíle ve Tvé domovině, za Tvé průvodcovské umění a někdy příště ahoj. Tím končí celá průzkumná cesta tajemného Slovenska a tento článek.
Příjemný zbytek léta všem.

Diskuse k tématu
29.08.04 23:43  Re: Přátelská návštěva SiemensManie na...   http://www.siemensmania.cz/content.php?id=146weitless Zobrazit příspěvek

Zobrazit fórum

Nikdo nesmí bez souhlasu autorů kopírovat grafiku, texty ani cokoliv jiného z těchto stránek. Veškeré informace uveřejněné na těchto stránkách jsou určené pouze pro vzdělávací účely a nesmí být použity pro komerční využití nebo v rozporu se zákony. Autoři nenesou odpovědnost za nevhodné použití dat z těchto stránek.